MCK Bełchatów - samorządowa jednostka kultury. Koncerty, spektakle, wystawy.
Nasza strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz w celu dopasowania usług i treści do oczekiwań użytkowników. Więcej informacji znajduje się w polityce prywatności i regulaminie serwisu. Dalsze korzystanie ze strony oznacza akceptację regulaminu i polityki prywatności.

zamknij

Zapraszamy na spotkanie z cyklu "Scena dla tańca"

„Scena dla tańca”, to nowy cykl spotkań na które zaprasza Miejskie Centrum Kultury. Pierwsze z nich odbędzie się 25 marca o godzinie 18:00 w sali teatralno-widowiskowej MCK PGE Giganty Mocy. Naszym gościem będzie Instytut Choreografii i Technik Tańca Akademii Muzycznej w Łodzi. W programie przewidujemy spektakle i etiudy zrealizowane w ramach programu studenckiego, a także prace autorskie. Darmowe wejściówki do odbioru w Kasie MCK.

 

The Rich Man’s Frug

Choreografia powstała w ramach przedmiotu taniec jazzowy prowadzonego przez Aleksandrę Kozańską-Jóźwiak. Jest to interpretacja oryginalnej choreografii Boba Fosse’a z musicalu „Sweet Charity” z 1966 roku. The Frug to modny w latach 60-tych taniec, który rozwinął się z innego znanego w tamtym czasie tańca The Chicken. W tańcach tych eksponowane były ruchy bioder i dłoni tancerza,  co Fosse wydobył i zaprezentował w charakterystycznym dla siebie, komicznym i zarazem precyzyjnym stylu.

Tańczą: Karolina Adaszek, Anna Brykowska, Paulina Ganowska, Paweł Jacak, Aleksandra  Kępińska, Diana Kostuch, Karolina Kulesza, Patryk Laudański, Maria Lenczewska, Maria Łozińska, Aleksandra Łuczak, Karolina Łykowska, Michał Marcinkiewicz, Zuzanna Żyszkiewicz (studenci III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia)

Muzyka: Cy Coleman

(2 min)

Koło w kole

Choreografia inspirowana obrazem Koło w kole, Wassily Kandinskyego, powstała w ramach zajęć Repertuar oraz Metody pracy w choreografii, pod opieką mgr Katarzyny Migały.

Choreografia: Wiktoria Frącz, Anna Petrenko, Ulyana Zaruba (studentki I roku studiów stacjonarnych drugiego stopnia) 

Tańczą: Weronika Ambrozik, Emilia Cichoń, Małgorzata Daroch, Marcelina Kostecka, Oliwia Obrębska, Oliwia Ołdziejewska, Daria Resztak (studentki II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia) 

Muzyka: RRUCCULLA Habitacion de doble altura, Travis Lake New stuff, AWOLNATION Run, TSVI Darabukka, Trentemøller, Vamp.

(18 min)

ProPorcja (choreografia autorska)

Całość składa się z określonej liczby elementów. Czy jeśli zabraknie choć jednego  dalej możemy mówić o całości?

Choreografia: Patryk Laudański (student III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia)

Tańczą: Karolina Adaszek, Anna Brykowska, Aleksandra Kępińska, Maria Lenczewska, Aleksandra Łuczak, Karolina Łykowska, Zuzanna Żyszkiewicz  (studentki III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia) 

Muzyka: Leifur James, Mumma don’t tell

(7:00 min)

Meduza (choreografia autorska)

Choreografia powstała w ramach zadania z przedmiotu Elementy techniki Graham, prowadzonego przez  Annę Wytych-Wierzgacz

Choreografia i wykonanie: Małgorzata Daroch (studentka II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia) 

Muzyka: Sevdaliza, Human

(4 min)

Wybieg (choreografia autorska)

Stworzyliśmy wybieg zwierząt w zoo i wybieg mody dla człowieka, ale czym one się tak naprawdę różnią?

Choreografia: Diana Kostuch

Tańczą: Aleksandra Kępińska, Diana Kostuch, Aleksandra Łuczak, Karolina Łykowska, Zuzanna Żyszkiewicz  (studentki III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia)

Muzyka: Gesaffelstein, Hate or Glory

(4 min)

Variability (choreografia autorska)

Choreografia i taniec: Oliwia Ołdziejewska (studentka II roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia) 

Muzyka: Brandt Brauer Frick, Bop

(4:30 min)

Error

Codziennie zmuszeni jesteśmy wchodzić w różne schematy, w rytm codzienności, w relacje międzyludzkie, w narzucane z zewnątrz powinności. Czy podążanie za schematami czyni nas bezmyślnymi? czy próba wyrwania się z systemu to błąd (error)?

Choreografia zrealizowana w ramach przedmiotu Kompozycja tańca prowadzonego przez mgr Konrada Dworakowskiego

Choreografia: Anna Brykowska

Tańczą: Maria Lenczewska, Karolina Łykowska, Aleksandra Kępińska, Aleksandra Łuczak (studentki III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia) 

Muzyka: Dictaphone, Rattle

(5 min)

Szukając

Choreografia zrealizowana w ramach przedmiotu technika tańca współczesnego prowadzonego przez mgr Aleksandrę Łabę.

Tańczą: Weronika Ambrozik, Emilia Cichoń, Małgorzata Daroch, Marcelina Kostecka, Oliwia Obrębska, Oliwia Ołdziejewska, Daria Resztak.

Muzyka: Romare, Motherless Child

(2.30 min)

Huśtawka

Spektakl zrealizowany w ramach przedmiotu Repertuar, opowiada o samotności w tłumie, o próbach nawiązywania relacji z drugim człowiekiem, o sile kiedy jesteśmy razem… czyli o życiu, uczuciach, emocjach i sytuacjach zdarzających się każdemu z nas. 

Choreografia: dr Witold Jurewicz (z Teatrem Tańca Alter - premiera 1993 rok)

Opieka artystyczna, wznowienie spektaklu: dr Anna Wytych-Wierzgacz 

Tańczą: Karolina Adaszek, Anna Brykowska, Paulina Ganowska, Paweł Jacak, Aleksandra  Kępińska, Diana Kostuch, Karolina Kulesza, Patryk Laudański, Maria Lenczewska, Maria Łozińska, Aleksandra Łuczak, Karolina Łykowska, Michał Marcinkiewicz, Zuzanna Żyszkiewicz (studenci III roku studiów stacjonarnych pierwszego stopnia)

Projekt kostiumów: Maria Łozińska 

Muzyka: J. Garbarek, The Hilliard Ensemble Officium, utwory: O salutaris hostia, Regnantem sempiterna,  The King'S Noyse, David Douglass The King's Delight - 17th century ballads for voice & violin band", utwór Child Grove, John Adams, The Death Of Klinghoffer, Act II, Scene 2 Day Chorus

(18 min)

 

Organizator

Miasto Bełchatów